Wednesday, August 3, 2011

Home sweet home!


Ja hoor, ik ben weer thuis, niet dat jullie wisten dat ik weg zou gaan maar ik ben net 3 uurtjes geleden terug gekomen van mijn vakantie van Kroatië! Ik ging met de bus, wat wel 23 uur duurde om vanaf mijn huis naar Kroatië, Lovran te rijden, maar het was de reis waard, want ik heb heerlijk gezond, gewinkeld en ook nog een beetje sightseeing gedaan. Ik zat dus in Lovran, dat is een plaatsje dat eigenlijk maar bestaat uit 1 straat waarvan aan de ene kant een berg en aan de andere kant de zee, met daar tussenin nog wat hotels en villa's en cafeetjes. Ik ben natuurlijk niet alleen maar in Lovran geweest, ik ben ook naar Opatija geweest. Dit is een grotere stad met meer winkels en een hele leuke boulevard. Er zit tussen Lovran en Opatija ook een superleuk pad dat helemaal langs het water loopt. Verder ben ik nog naar Rijeka geweest, dit is een hele andere soort stad, hier is veel industrie en hoge flats, terwijl in Lovran en Opatija heb je nog wat meer oudere gebouwen, maar er zijn wel meer winkels en grotere stranden. Je hebt er onder andere een Zara, New Yorker en Accessorize en nog allemaal boutiquetjes. Ook ben ik nog een boottocht gaan maken, waarbij we naar 2 eilanden gingen; krk en crès, hieronder staan heel veel foto's van mijn vakantie.

HET HOTEL





HET STRAND










HET UITZICHT VANUIT HET HOTEL



LOVRAN



HET PAD LANGS ZEE




OPATIJA







REIJEKA





BOOTTRIP

nog in lovran


KRK


lunch op de boot


crès


crès


IN DE BUS (uit de vorige eeuw)

1 comment:

  1. Ziet er fijn uit! Fijn dat je terug bent ^^.
    x

    ReplyDelete