Tuesday, July 5, 2011

Wat wil ik later worden...

Dat is een goeie vraag, die me de laatste tijd steeds vaker gesteld wordt. Na de zomervakantie ga ik naar het vijfde jaar van de havo en doe ik eindexamen, in dat jaar is het eigenlijk ook de bedoeling dat ik weet wat ik wil worden en scholen ga bezoeken voor een vervolgopleiding, maar ik heb gewoon geen clue in welke hoeken ik moet zoeken! Het is een groot mistery voor mij. Ik wilde eerst arts worden, maar toen bleek dat dat niet meer kon toen ik geen scheikunde kon en dus geen artsenopleiding kon doen, en ik kwam er ook achter dat ik niet zo goed tegen bloed kon, dus dat was niet echt een goede keuze. Daarna kwam de lerarenopleiding, vond ik wel leuk maar niet leuk genoeg, ik heb het gevoel dat er niet genoeg uitdaging inzit voor mij en dat ik dan naar een aantal jaren er niet meer genoeg voldoening uit kan halen. En als laatste wilde ik rechten gaan studeren en dan vooral kinderrechten, dat vindt ik het interessants. Ik heb altijd al gevonden dat kinderen een zorgeloze jeugd moeten kunnen hebben, en zo kwam ik op het idee om rechten te gaan studeren.
Dit waren de grote lijnen van beroepen, tussendoor heb ik nog heel wat andere dingen gehad zoals, modeontwerpster, binnenhuisarchitect en nog veel meer!
Ik heb dus nog een jaar, en dat gaat een heel druk jaartje worden!

No comments:

Post a Comment